08.04.21
Gr. I
Temat dnia: Małe i duże zwierzęta
CELE OGÓLNE:
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak,
krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak; - kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych;
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
Zabawa ruchowa – „Kurki” – https://www.youtube.com/watch?v=aP_KqxGtAso
Potrzebne nam będą grzędy dla kurki – może być chusteczka lub kawałek sznurka.
Zabawa przy piosence „Ciała kształt” – https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
Chodzi kurka – słuchanie wiersza I. Salach połączone z rozmową na temat jego treści.
Chodzi kurka
Iwona Salach
Chodzi kurka po ogródku,
małe ziarnko trzyma w dzióbku.
A dla kogo? A dla dzieci,
co gromadka za nią leci.
Po ogródku chodzi kurka
i pazurkiem czyści piórka,
a za kurką kogut – tatko
pilnie strzeże swego stadka.
Rodzic pyta dzieci:
Jakie zwierzątko chodziło po ogródku?;
Dla kogo kura niosła ziarenko?;
Kto latał za kurką?;
Kto pilnował stada?
„Rodzina zwierząt” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka: krowę, świnię, kurę, konia, cielaka, źrebaka, kurczaka, prosiaka. Dzieci oglądają obrazki
z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary. Naśladują poruszanie się zwierząt oraz głosy, które wydają.
Plansze zwierząt pdf. do druku – https://przedszkolankowo.pl/2017/03/26/mieszkancy-wsi-plansze/
Jeśli nie mamy możliwości wydrukowania obrazków, możemy wykorzystać grę interaktywną :
Gra interaktywna – ” Mamy i ich dzieci”
https://wordwall.net/pl/resource/1347779/zwierz%C4%99ta-hodowlane-mamy-i-dzieci
Praca plastyczna – krowa z odbicia dłoni – https://supersimple.com/article/handprint-cows/
Zwierzęta domowe – kolorowanki
https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/
You must be logged in to post a comment.